حملات حزب‌الله علیه اسرائیل مقدمه آزادی فلسطین خواهد بود  
کد خبر: 3840591
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
رئیس هیئت اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با ایکنا:

حملات حزب‌الله علیه اسرائیل مقدمه آزادی فلسطین خواهد بود  

گروه بین‌الملل ــ شیخ «سعید قاسم»، رئیس هیئت اسلامی فلسطین، گفت: عملیات اخیر حزب‌الله تأکیدی بر قطعیت نابودی رژیم صهیونیستی است و نشانه‌گیری دقیق نیروهای مقاومت در جنگ با اسرائیل، مقدمه نابودی دشمن و آزادی فلسطین خواهد بود.  

حملات حزب‌الله علیه اسرائیل مقدمه آزادی فلسطین خواهد بود بامداد یکشنبه، 3 شهریورماه، رسانه‌ها از سرنگون شدن دو پهپاد رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت خبر دادند. اما ساعاتی بعد «محمد عفیف»، مسئول رسانه‌ای در حزب‌الله لبنان، اعلام کرد که حزب‌الله هیچ پهپادی را ساقط نکرده است؛ نخستین پهپاد بدون این‌که آسیبی وارد کند، سقوط کرده و دومی نیز منفجر شده و به ساختمان مرکز رسانه‌ای حزب‌الله در ضاحیه آسیب زده است.
 
«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، یکشنبه شب در سخنانی تأکید کرد: حزب‌الله پاسخ قاطعی به تجاوز اسرائیل خواهد داد و با تمام امکانات خود هرگز اجازه نخواهد داد این‌گونه تجاوزات تکرار شود و بعد از این، همه پهپادهای صهیونیستی را سرنگون خواهد کرد.
 
چند ساعت پس از سخنرانی هشدارآمیز سیدحسن نصرالله، خبرگزاری‌ها از پرتاب چند موشک ضدتانک به شمال اراضی اشغالی خبر دادند. در این حملات یک خودرو نظامی در مسیر پادگان «افیفیم» منهدم و همه سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در پی حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان، مجبور به ترک جلسه با رئیس‌جمهور هندوراس شد و به منظور بررسی ابعاد این حمله، جلسه رایزنی با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی اسرائیل تشکیل داد.
 
به دنبال این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان صهیونیست در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی نیز خواست تا در منازل خود بمانند یا به پناهگاه بروند. در همین راستا و به منظور بررسی عملیات اخیر حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها، خبرنگار ایکنا با «شیخ سعید قاسم»، رئیس هیئت اسلامی و اسیر آزادشده فلسطینی، گفت‌وگو کرده است.
 
شیخ قاسم در زمینه اهمیت و رسالت عملیات تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه اقدامات متجاوزانه اسرائیل تأکید کرد: بنا به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان که خدا حفظش کند و آرزویش را برای اقامه نماز در قدس شریف محقق سازد، عملیات حزب‌الله و پاسخ قاطع این جنبش به دشمن صهیونیستی، همه محدودیت‌ها را از بین برد و در زمانی که کشورهای عربی در مقابله با اسرائیل رو به پس‌رفت و عقب‌نشینی هستند، مقاومت را به مرحله‌ای جلوتر و پیشرفته‌تر سوق داد.
 
این مبارز فلسطینی ادامه داد: عملیات اخیر حزب‌الله تأکیدی بر قطعیت نابودی رژیم صهیونیستی است و نشانه‌گیری دقیق نیروهای مقاومت در جنگ با اسرائیل، مقدمه نابودی دشمن و آزادی فلسطین است.
 
وی در پاسخ به این سؤال که تهدیدهای «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، چه تأثیراتی بر رژیم صهیونیستی گذاشته است، افزود: این رژیم جنایتکار همواره تلاش می‌کند که مردم چار ترس و وحشت شوند و خود را تنها قدرت شکست‌ناپذیر در منطقه می‌دانند. اسرائیل تنها رژیمی است که بر اساس حفظ منافع دولت‌های استعمارگر غربی عمل می‌کند. این در حالی است که اسرائیلی‌ها پس از حمله حزب‌الله، احساس می‌کنند زمان نابودی این رژیم فرارسیده و از این رو، ترس و وحشت آنان را فراگرفته است.
 
شیخ قاسم در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر جنگ روانی حزب‌الله علیه اسرائیل، که با صداقت، جسارت و قدرت مقاومت همراه است، مقدمه‌ای بر زوال و نابودی رژیم صهیونیستی است و نشان می‌دهد که آزادی مسجدالاقصی نزدیک است.
 
این مبارز فلسطینی درباره تأثیر عملیات اخیر حزب‌الله درباره کاهش محبوبیت نتانیاهو پیش از انتخابات آینده رژیم صهیونیستی، گفت: یکی از نتایج این عملیات تلافی‌جویانه، سردرگمی دولت اسرائیل به رهبری نتانیاهو بوده است که موجب شده اعتماد صهیونیست‌ها به وی از بین برود.
 
وی افزود: نتانیاهو ممکن است برای جلب آرای یهودیان متدین و صهیونیست‌های متعصب تلاش کند که آنها را راضی نگه دارد؛ اما با وجود این، عملیات اخیر حزب‌الله تأثیری منفی بر نتانیاهو داشته به ویژه این که موجب سلب اعتماد بسیاری از صهیونیست‌ها و دیگر هم‌پیمانان او در کشورهای عربی و کشورهای حامی صهیونیسم شده است.
 
وی در پایان به آیه دوم سوره مبارکه «حشر» اشاره کرد که خداوند متعال فرموده است: «... وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِّنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُم بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ؛ و خودشان گمان داشتند كه دژهايشان در برابر خدا مانع آنها خواهد بود و[لى] خدا از آنجايى كه تصور نمی‌کردند بر آنان درآمد و در دلهايشان بيم افكند، [به طورى كه] خود به دست ‏خود و دست مؤمنان خانه ‌هاى خود را خراب می‌کردند. پس اى ديده‌‏وران، عبرت گيريد.»
 
گفت وگو از فرشته صدیقی
 
انتهای پیام
 
captcha